tisdag 26 augusti 2014

- High Chaparral

I lördags så åkte jag, Niklas, Pentti och Gunilla iväg till High Chaparral, vi åkte hemifrån typ 6 på lördag morgon för att komma dit så tidigt som möjligt eftersom vi hade två dagars inträde, vi kom väl fram runt 11 tiden tror jag det var och checkade in på Hotell Big Bengt som låg alldeles utanför. Sen åt vi lite mat på en pizzeria som låg utanför också innan vi gick in på området.

Lite kortfattat om dagarna därinne då, vi började med att köpa oss en varsin hatt allihopa, redan innan vi gick in så sa jag att om det fanns en rosa hatt så skulle jag köpa den, och självklart fanns det en rosa! :D Haha. Vi gick runt inne på området och kikade på olika saker, första dagen så kollade vi på Zorro showen, och medan vi satt där och tittade så såg vi hur mörka regnmoln närmade sig och sen öppnade sig himlen och regnet bara öste ner över oss! Jag är glad att jag hade köpt mig en regnponcho innan så drog på mig och slapp bli jätteblöt. Efter showen så gick vi tillbaka till hotellrummet en vända innan vi gick in igen, gick återigen upp till "Old Mexico" där vi sett Zorro showen eftersom jag bokat en ridtur där, det kostade 50kr och man red i ungefär 20 minuter, lite skritt, lite trav och lite galopp på fina skogsvägar. Första dagen fick jag rida en skäck som hette Szach. Efter det så gick vi och kollade på ytterliggare en show. Sen på kvällen så käkade vi på en av resturangerna som låg alldeles utanför området. På söndagen så gick vi återigen runt och kikade litegrann, titta på Lucky Luke showen och så åkte vi även tåget som gick runt hela området, även där showade dom en del och tåget blev rånat. Sen efter det så åkte vi även hjulångaren (tror jag det heter). Bokade även in en ridtur på söndagen och då fick jag rida en stor svart häst som hette Jack, han var så gigantisk att jag var tvungen att fråga hur hög han var, och han var 178cm i mankhöjd, mysig att rida, lite busig i galoppen då det kändes som att han gärna ville bocka litegrann, men det gick fin fint :)

Igår (måndag) så packade vi ihop och åkte hemåt igen, var väl hemma runt 2-3 tiden nångång, minns inte exakt när, och eftersom vi var rätt trötta efter ett par långa dagar så gjorde vi inte så mycket alls här hemma.

Jag är ju fortfarande ledig några dagar till och det är riktigt skönt! Ikväll ska jag och Amanda åka till Sala en vända och träffa Sofie, tänkte käka på Måns Ols, Amanda drar ju iväg till Göteborg nästa helg för att börja plugga! 



































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar