tisdag 5 februari 2013

- Dagen blev ändå bättre än väntat.

Ett litet inlägg om dagen då. Hade föreläsning i Eskilstuna idag istället för i Västerås, så skulle vara där vid kvart över nio, vilket betyder att jag måste ta bussen från Västerås som går kvart över åtta från stationen. Så åkte hemifrån med halv 7 tåget, kom fram som jag skulle och väntade in bussen till Eskilstuna.

Jag måste säga att jag inte såg fram emot dagen idag eftersom föreläsningen var schemalagd till klockan fyra, vilket betydde att jag skulle få ta bussen tillbaka till Västerås kvart över fyra, och skulle då missa 16.27 tåget hem och få lov att vänta på 18.27 tåget innan jag kunde åka hem.

Men eftersom föreläsningen inte kändes särskilt givande då läraren bara sa det som stod i föreläsningsmaterialet vi hade (vilket betyder att man lika gärna kan läsa det + lite extra i boken själv) så åkte jag från Eskilstuna redan vid kvar över 12. Men åkte ändå inte hem direkt eftersom jag kände att det var lika bra att sitta kvar i skolan en stund och plugga lite själv (hemma skulle jag säkert inte ha fått någonting gjort), och så åkte jag istället till Sala vid 15.27 och gick förbi hos mamma på jobbet och åkte med henne hem, så kom väl hem runt sex tiden.

Sen dess har jag väl inte gjort så himla mycket, setat lite vid datorn, pluggat lite till, spelat lite med Anna. Och nu kollar jag och Niklas på lite Big bang theory innan det är dags att sova. Imorgon är det i alla fall bara halvdag i skolan så slutar redan vid 12 men kommer sitta kvar i skolan en stund även imorgon då jag kommer åka med mamma hem imorgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar