måndag 26 oktober 2015

- Halloween

Nu till helgen är du ju Halloween. Förra året hade vi halloweenparty här hemma men i år skippar vi sånt och blir inte att dra iväg på något sånt heller. Utan istället så kommer Sofie och Rasmus hit och hälsar på och så kör vi på god middag och sällskapsspel på lördag! Jag undrar om man börjar bli gammal när man börjar uppskatta såna kvällar? :P haha.

Har ju även stalltjänst på ridskolan i helgen vilket innebär att det inte blir någon sovmorgon även om jag är ledig,  utan det blir att vara i stallet till typ 8, mocka, släppa ut hästar och göra iordning mat osv. Sen tillbaka på eftermiddagen och släppa in hästar och fodra eftermiddagshö. Både lördag och söndag.

Nu i veckan här tisdag till torsdag så åker Mamma, Mats och Rasmus bort också så då ska jag ta hand om hästarna och stallet därute också, så det blir mycket stall och häst den här veckan ^^. Får se om jag tar och rider eller hittar på något nån av dagarna ute hos mamma. Är ju helt ledig på onsdag i alla fall.

Nej, nu ska jag ta och göra mig iordning för gymmet, ska köra ett pass spinning med Linnéa idag, är väl sådär halvpepp men jag vet ju som alltid att det kommer vara grymt skönt när det är klart så det är bara att ta sig i kragen och göra det :)

Får se vad jag hittar på sen när jag kommer hem från gymmet, blir till att äta lite mat i alla fall, sen kanske kolla på nån film, eller läsa, eller sitta vid datorn? Det återstår att se, blir åtminstone till att gå och lägga sig i tid eftersom jag ska upp och jobba imorgon bitti igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar