tisdag 27 oktober 2015

- Jag och Nikki

Dagens ridlektion gick riktigt bra! Fick rida Nikki och vi hade hoppning. På ena långsidan hade vi en studs på 4 hinder och på andra långsidan ett kryss och ett räcke med 21 meter emellan vilket blev va 6 galoppsprång. Sen på varje kortsida låg det en upphöjd galoppbom.

Vi började med att på ena långsidan först flytta in för ena skänkeln, rida rakt en liten bit och sen flytta ut för andra skänkeln, sen på andra långsidan fattade vi galopp och rullade på i galopp en långsida för att sen göra en volt in över den ena galoppbommen. Gjorde det i båda varven innan vi började med att hoppa studsen. Skulle helt enkelt rulla på i galoppen och låta hästen hoppa i ett lagomt tempo. Den första gången kom vi in lite för sakta och den andra gången så gick det nästan lite för fort istället, men Nikki räddade upp det fint och jag försökte att helt enkelt bara följa med. Så höjde Jessica studsen och så fick vi komma på den två gånger till. Den första gången då gick klockrent! Andra gången gick sådär men återigen så räddade Nikki upp det super!

Sen efter det så hoppade vi krysset och räcket två gånger, och jag och Nikki fick in 6 och ett halvt galoppsprång istället för 6, men gick bra i alla fall. Efter det så la vi ihop allting, vi började med studsen, fortsatte i galopp hela tiden, över den ena galoppbommen på kortsidan, hoppade långsidan med krysset och räcket för att avsluta med den sista galoppbommen.

Studsen gick helt okej, galoppbommen oxå, långsidan med krysset och räcket gick klockrent på 6 galoppsprång och den sista galoppbommen gick oxå bra.

Var riktigt roligt och som sagt så kändes hela lektionen i det stora hela riktigt bra! Grymt nöjd! Efter lektionen åkte jag ut till mamma och släppte in hästarna och nu ska jag duscha och sen sätta mig vid datorn en stund innan det är dags att gå och lägga sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar