tisdag 5 augusti 2008

Nytt inlägg

Här kommer lite uppdatering igen :P Haha, var på tiden att jag skrev lite igen kanske. Det blir inte så himla ofta nu för tiden längre, men lite då och då kommer jag på mej själv med att "nej, nu har jag ju inte skrivit på ett tag igen, kanske dags att försöka få ihop till ett inlägg" :P Haha. Och så tänkte jag nu.
Vet väl som vanligt inte riktigt vad jag ska skriva men men. Har börjat läsa en väldigt bra bok !

EN BLOMMA I AFRIKAS ÖKEN - Waris Dirie
Waris Dirie är född i Somalia. Vid sex års ålder vallade hon getter i den somaliska öknen, när hon var tolv skulle hon giftas bort med en för henne okänd sextioårig man. Hon flydde då till Mogadishu och lyckades ta sig vidare till London där hon fick arbete som oavlönad piga hos en släkting, den somaliska ambassadören. I London "upptäcktes" hon som fotomodell och inledde en sagolik karriär som toppmodell med hela den rika världen som arbetsfält.
Waris Dirie arbetar fortfarande som fotomodell men ägnar huvuddelen av sin tid åt sin stiftelse, som verkar för att skapa opinion mot kvinnlig könsstympning. Som liten utsattes hon själv för detta grymma övergrepp.

Har läst boken en gång förut men det var ett bra tag sen nu så jag bestämde mej för att läsa den igen. Det är verkligen en bok jag rekommenderar. Den är verkligen riktigt riktigt bra!
Igår var jag ut och red med Johanna (Johns syster) och det var skitkul, hon red Paddan och satt och garvade när Paddan började tönta sej och skutta runt som han kan göra ibland. Det var riktigt kul att rida med någon som har ridit lite mer än dom jag brukar ut och rida med :P Haha.
Idag blev det oxå ridning, fast med Carro :) Var oxå skoj, och skönt faktiskt att det inte var så himla soligt för då slapp man alla bromsar och flugor som irriterar hästarna.
Kanske till och med blir till att rida imorron efter jobbet och isånnafall ska jag och Carro ta en lite upptäcksfärd och se om vi hittar nå nya ridvägar :) Det ska bli skoj.
Nej, nu ska jag ta och wowa lite och sen läsa lite och sen sova. Ska ju upp vid 5 imorron och jobba så.. suck :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar