tisdag 3 december 2013

- Himmelens luft är den som blåser mellan en hästs öron

Idag på förmiddagen så hade jag ett seminarie i skolan, jag var som vanligt galet nervös innan och det gick sen som vanligt över förväntan, alltså det gick bra! :) Haha. När det slutade klockan tolv så åkte jag hemåt men gjorde ett stopp i Sala för att äta lite lunch med Mamma, åkte sen vidare hemåt, stannade till hemma och bytte om till ridkläder, satte mig på cykeln och cyklade ut till hästarna.

Nathalie hade redan hunnit fram och börjat mocka så jag tog mig en grep och hjälpte till så gjorde vi stallet först innan ridningen idag, tog sen in Charlie och Demon och gjorde iordning dom inför en tur. Jag red Charlie idag :) Vi tänkte först ta en vända till backen inne i skogen för att hästarna skulle få klättra litegrann men det började skymma och när vi hade kommit en bit in i skogen tyckte jag att jag såg skymten av en älg mellan träden, jag är inte helt hundra på om jag såg rätt men vi blev båda lite nervösa så vi vände :P haha. Det blev istället en skrittur till vändplanen och tillbaka efter det.

 Söt häst! :D

När vi var klara med dom och hade släppt ut dom igen så tog vi in Paddan och Vide också, jag testade täcket jag sydde igår på Vide som ni kan se i inlägget under här :) Och sen slängde vi på reflextäcken på båda två och tog en kort liten promenad med dom, så alla fyra hästarna fick komma ut idag ^^.

Sen cyklade jag hem och Niklas hade börjat med lite mat, blev falukorv och spagetti idag. Efter det har jag inte gjort så himla mycket mer. Mest tagit det lugnt. Funderar på att gå och lägga mig snart eftersom jag börjar få huvudvärk, så kan jag försöka sova bort den, så länge det inte blir värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar