lördag 14 december 2013

- The Hobbit: The desolation of Smaug, och veckan som gått

En hel vecka sen jag bloggade sist nu. Har varit så mycket och jag har varit rätt trött i veckan så har inte orkat lagt någon energi på bloggen. Jag har ju haft min första praktikvecka i Västerås den här veckan. På blod- magtarm avdelningen. Så har även bott i Västerås mån-tors, hemma hos Sofie :)

Men i alla fall, första veckan har gått bra tycker jag. Det är trevlig personal och det är bra stämning vilket gör det hela så mycket lättare, de sjuksköterskor jag har gått med har varit jättebra tycker jag också! Första två dagarna kände man sig lite smått vilsen emellanåt men sen började man komma in lite mer i rutiner m.m.

Sen i torsdags så fick jag åka bil hem istället för tåg, det var skönt! Linnéa var ju i skolan och hon smsade och frågade när jag slutade, jag slutade ju vid 15.30 eftersom jag gick en dag, Linnéa slutade klockan 13.00 men hon var så snäll och väntade in mig! :D

Så igår så var jag och Nathalie ut till hästarna en vända, vi tog Demon och Charlie på en skogstur bort till backen, sist vi skulle rida dit kom vi ju inte hela vägen innan vi vände igen för att vi båda blev lite skraja då jag trodde att jag såg en älg :P haha. Men den här gången så gick det bra, vi tog oss dit, hästarna fick klättra en vända uppför backen och så tog vi oss hem igen :)


Till kvällen sen tog jag bussen från Fors in mot stan, hoppade av i Skogsbo och där plockade Amanda upp mig och så åkte vi mot Västerås igen, den här gången för att gå på bio! :D Äntligen fick vi se The Hobbit: The Desolation of Smaug. Den var MYCKET bra!!!

Suddig bild, men jaja :P
Idag kommer det nog inte hända så mycket, jag har lyckats dragit på mig en förkylning med slemhosta, och jag hoppas, verkligen hoppas (!) att det ska gå över till på måndag! Får se om det kanske blir nån filmkväll med Niklas ikväll eller nåt :) Det återstår att se, jag ska i alla fall göra minsta möjliga och försöka bli frisk så fort som möjligt igen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar