söndag 1 november 2015

- Inte en lugn stund

Det kan summera den här helgen ganska väl. Har varit fullt upp från morgon till kväll både igår och idag. Men jag trodde till en början att helgen inte alls skulle bli bra för i fredags när jag åkte till jobbet blev jag illamående och kräktes en gång när jag kommit fram. Så det var bara att vända och åka hem igen. Trodde att jag dragit på mig magsjuka och försökte byta min stalltjänst helg som jag hade men hittade ingen att byta med. Och under dagen så kräktes jag inget mer och jag kunde äta och fick behålla maten, kände mig heller inge "sjuk" i kroppen som man brukar kunna göra. Så jag uteslöt magsjuka ih gissar på att jag måste ha fått i mig något konstigt bara. Så bestämde mig för att ha stalltjänsten i alla fall.

Så lördag morgon började med att åka till ridskolan, mata hästar, släppa ut hästar, mocka boxar, förbereda kvällsmat till hästarna osv. Var klara runt 11 och då åkte jag hem. Käkade lunch och somnade på soffan en stund. Sen innan det var dags att åka till stallet igen så drog jag en repa med dammsugaren här hemma eftersom vi skulle få besök till kvällen. Åkte iväg till stallet igen och släppte in alla hästarna. När jag var klar där åkte jag vidare till krylbo och plockade upp Sofie och Rasmus som kommit med tåget från Sala och så åkte vi förbi Willys och handlade lite innan vi åkte hem. Så på kvällen så dök Ante och Linnéa upp oxå och vi käkade lite gott och spelade spel, riktigt trevligt tycker jag! Kom väl i säng runt 12 snåret nånting.

Idag upp på morgonen igen och iväg till stallet för utsläpp, mockning osv. Mats och Rasmus kom förbi en vända oxå och hjälpte till vilket var väldigt uppskattat! Var hemma till 10 igen och så blev det lite frukost med Sofie och Rasmus. Sen bara gör ingenting ett tag innan  jag skulle skjutsa dom till tåget till 12.41. Det visade sig dock att det kostade 300 kr per person till Sala så det slutade med att mamma var snäll och skjutsade dom till Sala eftersom jag skulle åka vidare till pappa och käka lite lunch där. Så skjutsade tillbaka sofie och Rasmus till fors innan jag åkte vidare hem till pappa. Hjälpte pappa att ställa undan deras utemöbler när jag var där oxå. Sen iväg till stallet igen för att släppa in hästarna. Efter det åkte jag hem till mamma, köpte med mig mat på vägen och käkade middag där. Och när jag ändå var igång så mockade jag och släppte in hästar där med.

Nu är jag hemma igen i alla fall och har duschat och nu ska jag göra minsta möjliga resten av kvällen. Imorgon börjar jag jobba 06.45 så blir till att lägga sig i tid oxå. Så ja, en intensiv ledig helg har det varit :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar