fredag 31 augusti 2012

- Paint yourself a picture, of what you wish you looked like

I onsdags var jag och Anna till Åsebo och red lektion, för att testa på om vi skulle vilja fortsätta hela terminen. Det var typ första gången jag red lektion på typ 5 år kanske, någonting sånt. Och det var så otroligt roligt! Men jag hade glömt bort hur jobbigt det var, så man har ju en lagom träningsvärk nu såhär efteråt, har träningsvärk i ljumskarna, ont i sittbenen, träningsvärk i rygg, skuldror och axlar, men så lätt värt det! Var som sagt otroligt kul! Fick rida en häst som heter Axel, han påminde aningen om Demon i kroppstypen, lång och smal, var väl lite småseg sådär så man fick ju vara med och driva på typ hela tiden, och galoppen, eller vänster galopp hade han aningens svårt för så där fick jag kämpa som en liten galning för att han skulle fatta rätt galopp, det slutade med att när dom andra började skritta av sina hästar så kämpade vi fortfarande för att få rätt galopp åtminstone en liten vända, fick rida på en liten volt för att han lättare skulle kunna fatta rätt galopp, men det var ändå ett helt projekt att få till det, men tillslut lyckades vi och höll galoppen en liten stund medan vi gjorde volten lite större, så då saktade vi av med och klappade om honom rejält och skrittade av vi också. Nästa onsdag kör vi igen, jag har en liten känsla av att vi kommer bli kvar hela terminen, men man vet ju aldrig ;P Haha.
Så vad händer annars då? Inte så mycket faktiskt, ska iväg på tjejkväll tillsammans med Emma och Lisa idag :) Vi ska hem till Emma och bara ha det trevligt, äta lite gott, kolla nån film kanske, spela nå spel och bara ha allmänt trevligt :) Och imorron blir det lite party för då ska vi fira Anna eftersom hon fyller år på tisdag!


Ja, det var väl vad jag hade för den här gången. Får se när nästa uppdatering kommer, numera lovar jag aldrig någonting, uppdateringarna dyker upp när jag har nåt att skriva om helt enkelt :P Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar