måndag 1 juli 2013

- Mystur med syster!

Dagen började med att klockan ringde 04.50. Och då var det bara att kravla sig upp ur sängen och göra sig iordning lite snabbt och gå iväg till jobbet. Jobbade sen till 2.

Då när jag slutade så gick jag i princip hem och bytte till ridkläder bara och väntade in Tone, hon dök upp strax efter två, vi gjorde ett litet snabbt stopp vid affären och inhandlade lite fika som vi skulle ha med oss ut på turen. Åkte sedan vidare ut till mamma och hästarna.

Tog in och gjorde iordning Demon och Charlie, Tone red Charlie och jag red Demon, så gav vi oss iväg på en lugn mysig tur ut i skogen! Det enda nackdelen var väl att det var väldigt mycket insekter och även om vi hade sprayat hästarna med flugspray innan vi gav oss iväg så blev dom aningen irriterade. Speciellt när vi stannade för att fika. Men det gick bra i alla fall. Vi var väl ute i ungefär en och en halv timme tror jag, med fika inräknat :)

Sen efter turen så skötte vi om hästarna litegrann innan vi släppte ut dom igen, och så åkte vi hem hit till mig och Niklas en vända innan Tone åkte hemåt. Var jättekul att bara rida ut och mysa ordentligt sådär :)

Resten av dagen/kvällen nu så kommer det nog inte hända så mycket, möjligen antingen organisera uppe i mina bokhyllor så jag får upp böckerna i någon ordning, eller rensa lite papper och skit här inne i datarummet, ätas måste ju också göra, blir antagligen lite grillat :) Sen tror jag att jag vill kolla på nån film lite senare innan det är dags att sova igen för att återigen gå upp 04.50 imorgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar