fredag 12 juli 2013

- Veckan som gått

Ursäkta för dålig uppdatering i veckan, men här kommer den i alla fall.

Måndag: Jag och Anna var ut till hästarna och red den långa vändan, var jättehärligt då det var otroligt länge sen vi red den. Demon skötte sig superfint och jag tror han tyckte det var jätteroligt att få galoppera på litegrann som vi gjorde när vi kom till det vanliga stället där dom brukar få springa :) Där stannade jag till medan Anna travade iförväg med Charlie (hon visste inte om hon skulle galoppera på en gång, berodde lite på hur Charlie kändes) och efter en stund såg jag att hon fattade galopp och då släppte jag iväg Demon, det blev inte särskilt många travsteg innan han började galoppera, och det var snudd på att han bockade lite med mig i galoppen, fast det var nog mer kraftiga galoppsprång där han höjde upp ryggen rätt rejält och verkligen tog i allt han kunde! Haha :D Sötnos! Men sen galopperade han på som vanligt, jag testade litegrann att korta upp honom några få steg och det gick helt okej, så nöjt han frustade efteråt :) Sen blev det skritt längs asfaltsvägen hem.

Tisdag: Jag och Niklas skulle åka iväg till Norrköping så vi packade för det, fick även ta en tur med lillebror in till stan och leta efter en uppblåsbar pool till honom innan jag och Niklas åkte iväg, och efter många om och men så hittade vi äntligen en till honom. När jag då kom hem igen så var det bara att slänga i sig lite mat och sen packa in sakerna i bilen och åka iväg ^^.

Väl framme i Norrköping så checkade vi in på hotellet vi skulle bo på och sen gjorde vi oss iordning litegrann och gick ner på stan för att leta upp någonstans att sätta och och käka :) Det blev på O'Learys, god mat och goda drinkar till efterätt, blev en mycket trevligt kväll tillsammans med mannen min! <3 Vid 11 när dom stängde så vandrade vi tillbaka till hotellet och la oss och tittade på film.

Onsdag: Gick upp och åt frukost innan vi packade ihop och gjorde oss klara för att åka till Kolmården. Tråkigt nog så regnade det, ganska så mycket till en början också, men det stoppade oss inte. Niklas fick ett paraply och jag köpte mig en regnponcho när vi kom fram, så gick vi runt och tittade på att djuren, vi kollade även på delfinshowen dom har, var jättebra :) Trots vädret så var vi faktiskt kvar där inne i typ 5 timmar innan vi begav oss mot bilen för att åka hemåt igen ^^.






Torsdag: I princip direkt när jag vaknade så skjutsade jag iväg Niklas till en kompis där han skulle tillbringa hela dagen, så åkte jag in till stan och mötte upp Lisa och lilla Minnah :D Vi tog en liten lunch och sen gick vi runt och kikade lite på stan, jag hittade två tröjor, en klänning och två par skor, allt på rea :) När vi tagit oss igenom i princip alla affärer så åkte jag hemåt igen, åkte ut till mamma en vända då och Rasmus fick testa tömköra Vide, han vill så gärna lära sig köra, och från början så tänkte jag att det kanske är lättare att lära sig tömköra honom först, utan vagn, men vi  kom nog fram till att det är nog lättare att börja med vagn på en gång, då kan Vide inte lika mycket gå dit han vill, så nästa gång blir det vagnen vi kör med, så får Rasmus hålla i tömmarna och jag sitta bredvid (och hålla i tömmarna strax bakom honom :)

Efter det så hände väl inte så mycket, jag hamnade hemma och låg och kollade på One Tree Hill typ resten av dagen, tills vid typ halv 11, för då åkte jag ut till mamma igen och så tog vi en lite kvälls skritttur på Demon och Paddan :) Blev ingen jättelång vända, dels för att Paddan orkar väl inte hur långt som helst och dels för att både jag och mamma tyckte det var lite småläskigt uppemot skogen :P Haha, men vi red till vändplan och tillbaka i alla fall, och jag tror Paddan tyckte att det var skönt :) Han betedde sig som gamla vanliga Paddan hela turen, och sackade inte efter nånting utan skrittade på i sitt vanliga snabba tempo som han brukar. När vi kom tillbaka så kunde man se att han var lite mer ansträngd i andningen än när vi red iväg, men det var inte alls mycket. Så jag tror att han börjar bli bättre än tidigare i alla fall <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar