lördag 11 januari 2014

- The winter is here

Jahapp, nu har vintern tydligen bestämt sig för att det var dags att dyka upp. Och eftersom man har blivit ganska bortskämd med 5-6 plusgrader fram till nu så tycker man ju att -7 är svinkallt typ :P Haha.

Tänkte egentligen skriva ett inlägg igår men det blev aldrig av. Jag var ut till hästarna på förmiddagen igår i alla fall, åkte ut runt 10 tiden och släppte ut dom, så dök Nathalie upp vid 11 och då gjorde vi först stallet innan vi tog in Demon och Charlie igen för lite ridning ^^. Jag red Demon och tog Westernsadel och repgrimma på honom då, jag har ju ett nytt mål jag skulle vilja nå med honom, att kunna rida i endast halsring, det skulle vara en sån härlig känsla! Det är ju en bit dit men jag tror vi skulle kunna fixa det med en massa jobb. Och det vi måste börja med är att jag måste lära mig att rida mer med sitsen och vikthjälper, och Demon måste lära sig att förstå dessa hjälper. Så vi började lite smått igår men eftersom det blåste litegrann och Demon var väldigt på tårna så blev det inte så jättemycket från ryggen, utan jag hoppade istället av och jobbade honom lite från marken istället, vilket gick mycket bättre då :)

Sen kom Rasmus hem från skolan vid typ tjugo över 1 och då skulle han rida Vide, så han gick in och bytte om och så tog vi sen in Vide i stallet och gjorde iordning honom. Han och Vide red också nere på banan och både häst och ryttare var grymt duktiga! :) Det syns att Rasmus har blivit mycket säkrare i ridningen och hans balans har blivit bättre också vilket resulterar i en mycket bättre sits än tidigare, han blir inte alls lika framåtlutad i traven längre! Stolt storasyster! :D

När jag var färdig där ute så åkte jag hem och käkade litegrann innan jag åkte vidare in till stan och hälsade på Lina och Freja! Var mycket trevligt, var så himla länge sen jag träffade dom!! Blev där ett par timmar innan jag åkte hemåt igen, och då var jag bara hem och ställde av bilen innan jag gick iväg till Niklas föräldrar där Niklas redan var, så där blev vi bjudna på mumsig mat och kollade på "På spåret" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar