måndag 16 juli 2012

- So tell me how it should be

Jag tycker inte om att jobba förmiddagar på fabriken och gå upp klockan 5 på morgonen, det är inte riktigt min grej, det går väl helt okej under dagen på jobbet och så när man väl har tagit sig upp ur sängen, det är sen på eftermiddagen och tidig kväll som det blir jobbigt, jag blir så himla trött! Som idag, satt framför tv:n och kollade på Naruto tillsammans med Niklas och det slutade med att jag tog en powernap på typ 30 minuter även fast jag inte tänkt det eftersom jag brukar kunna få svårt att somna till kvällen då sen. Men då får man väl utnyttja det då för först så hade jag tänkt att göra ingenting nu på kvällen innan det är dags att gå och sova men istället för det så bestämde jag mig för att ta tag i lite saker så jag kanske tröttar ut mig litegrann igen så jag får lättare att somna igen sen ^^ Så nu har jag diskat, startat en tvättmaskin och rensat kattlådorna, så ska jag även hänga in all ren tvätt och byta sängkläder, det är vad jag har på "schemat" hittills, sen ska jag såklart åka ut till mamma och plocka in hästarna om en stund också, är ju lite "hästvakt" nu när dom är på semester.

Annars då? När jag slutade jobbet idag så var Anna och Micke här hemma hos oss, dom hade åkt ut hit och tagit en promenad tillsammans med Niklas, så då åkte jag och Anna ut till hästarna och tog en liten ridtur, och det blev en ganska kort tur dock eftersom det började åska litegrann när vi skulle rida iväg, så det var lite läskigt, men blev inge värre under tiden då åtminstone, dock kom det några fler muller när vi hade kommit hem igen och Anna och Micke hade åkt hem till sig, men det kom aldrig i närheten tack och lov, kom några muller och det regnade ganska mycket men sen tittade solen fram igen, skönt! Jag gillar inte åska!

Igår blev det ju bio, jag, Niklas, Anna, Micke och Anders var och kollade på den nya Spiderman filmen, den var riktigt bra faktiskt, gillade den mycket mer än dom tidigare! Sen tror jag inte att det hände så mycket mer igår egentligen, eller jo, jag och Anna gymmade lite innan bion, känns skönt att ha kommit igång igen tycker jag! Imorgon blir det antagligen till att dra till gymmet igen, vi hade ju tänkt gymma idag men så valde vi att rida istället den här gången, så fick hästarna lite välbehövlig motion dom med :)

Nej, nu ska jag ta och fortsätta med tvätten etc så jag blir klar och kan åka ut och plocka in hästarna. Ska försöka se till att tömma kameran innan nästa gång jag bloggar också, så kommer det komma lite (eller kanske mycket xD) kattbilder på dom små sötnosarna! :D <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar