onsdag 2 september 2015

- Lång dag

Idag har det varit en väldigt lång dag, men har i alla fall varit en lång bra dag ändå! :) Började med att jobba 06.45-15.30. Sen efter det så var jag till gymmet, körde två pass, ett stretch och rörlighet och ett easyline. Direkt efter det så åkte jag ut till mamma och så red vi litegrann, mamma och Mats ska ju bort i torsdag-måndag och torsdag, fredag och måndag ska jag vara hästvakt medan lördag och söndag så ska två tjejer tillsammans med sin pappa ta hand om hästarna eftersom jag jobbar. Och idag så var dom tjejerna med och skulle få testa rida utifall dom vill rida någonting i helgen också :) Vi började med att dom fick testa Vide och Charlie, så red jag Demon. Mamma red med på Paddan först också men han blir ju en sån bitch när vi rider allihopa så tyvärr så slutade det med att mamma fick lov att hoppa av och gå hem med honom. Mats gick med tillsammans med Vide och han var också väldigt framåt, och Charlie också såklart, han betedde sig ungefär som han gjorde i början med mig, han gick bara på, så jag och tjejen som red honom bytte och så fick hon testa Demon istället vilket gick mycket bättre! Sen när vi kom hem så gick vi ner till hagen också och så fick hon prova Charlie igen där nere medan hennes syster som ridit Vide innan fick prova Demon också, och jag tror att det funkade bäst faktiskt. Charlie gick lugnare nere i hagen och lyssnade betydligt bättre! Så om dom rider någonting i helgen så tar dom antagligen Demon och Charlie och rider nere i hagen, eventuellt att dom testar löshoppa nån häst också, jag ska fixa iordning så att det är lätt för dom att sätta för som vi brukar ha när vi löshoppar :)

Sen igår hade jag ju ridlektion i åsebo också, fick rida Nikki igen, var dressyr den här gången och först skulle vi rida in på medellinjen, flytta för skänkeln ut på spåret och sen göra två volter i hörnen längst bort på ridbanan innan vi kom tillbaka igen och gjorde samma sak, gjorde detta i båda varven och det gick väl sådär. Nikki är ju lite seg och jag är lite feg att vara på med spöet, men när jag petade till henne litegrann på baken när vi skulle flytta så gick det så mycket bättre, då flyttade hon med den vilket hon annars helst inte gjorde, haha. Sen gjorde vi lite serpentinbågar och det gick väl också sådär, Nikki var återigen lite seg och saktade gärna av till skritt emellanåt så jag fick driva på henne ordentligt. Avslutade med att trava och galoppera på stora mittvolten, det gick bättre, speciellt vänster varv, där var hon superfin verkligen!! Vi red även nästan hela lektionen utan stigbyglar så kan ju informera om att jag har en grym träningsvärk i mage och ben, haha. Men roligt var det i alla fall!

Imorgon är jag ledig men blir ingen sovmorgon för det. På förmiddagen innan jag ska till gymmet så ska jag åka ut till pappa så att han kan hjälpa mig att koppla in min nya bilstereo! Hoppas verkligen att det blir bra! Den har bluetooth så då kan jag äntligen lyssna på spotify i bilen och slipper alla mina gamla tråkiga Cd-skivor som man har tröttnat på!

Nu resten av kvällen ska jag inte göra så mycket alls. Niklas är kvar i Västerås idag, han sover hos Love så jag är själv hemma med katterna. Ska nog helt enkelt titta på lite animé och sen sova ^^.

Världens finaste Demon <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar