tisdag 8 september 2015

- Veckorna går fort

Hjälp vad veckorna bara springer iväg. Skulle ju ha skrivit min veckoplanering redan igår kväll men jag fastnade framför tv:n och sen gick jag och la mig. Så den får komma idag istället. Men först tänkte jag berätta lite om gårdagen.

Var ju och träffade min KBT-terapeut igår igen och vi pratade en del om det ångestpåslag som blir när jag tänker att jag ska ta en promenad eller när jag är ute och går. Det jag gör då är någon typ av undvikande beteende, antingen att jag struntar i att ta den promenaden jag tänkte eller om jag är ute och går med nån annan så låter jag den personen gå före och så går jag och kollar på backen hela tiden och kollar noga vart jag sätter fötterna. Tankarna som alltid kommer upp i samband med promenader är ju "tänk om jag ser en orm", "tänk om jag råkar trampa på en orm" osv. Det jag måste försöka jobba med är att inte göra något av dessa undvikanden för att istället låta ångesten få nå toppen och dala av sig själv igen, för varje gång jag gör något undvikande så blir det en negativ förstärkning. Så till nästa vecka så har jag fått en uppgift som är steg 1 och det är att jag ska kunna hålla kvar handen på en bild på en orm utan att göra något undvikande som att dra bort handen, tills ångesten går över av sig själv. Och om det går bra så ska vi i nästa vecka gå en bit längs älvpromenaden.

Efter att jag varit där så åkte jag till Hedemora till Ann och fick håret lite uppfräschat och när jag var klar där åkte jag och hälsade på Lisa och Minnah. Var hemma hos dom ett tag innan vi åkte in till stan och biblioteket där jag lånade Bonniers stora bok om ormar, haha.

Sen till kvällen så var jag till gymmet med Linnéa, vi körde ett pass Easyline :) Blev riktigt stolt över mig själv då faktiskt för en av mellanstationerna var plankan och instruktören la en 5kg vikt på min rygg då oxå. Och båda varven så lyckades jag stå hela tiden ut, alltså 30sek!

Måndag:
- Ledig
- Träffa KBT-terapeuten
- Easyline 30 min

Tisdag:
- Städa
- Jobba 12.30-21.45

Onsdag:
- Laga tand
- Styrka/kondition 45 min
- Jobba 14.00-21.45

Torsdag:
- Jobba 06.45-15.30
- Rida?

Fredag:
- Jobba 06.45-15.30

Lördag:
- Ledig
- Rida?

Söndag:
- Ledig
- Bodypump 60 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar