lördag 9 januari 2016

- Lång dag

Idag har varit en lång dag på jobbet. Var massor att göra och kom inte därifrån fören strax efter kl 16. Så åkte jag direkt ut till mamma och så gick vi ut i stallet. Gjorde iordning Demon och Paddan först och tog en promenad med dom två. Bra hjärngympa för "lilla" Paddan som tyckte det var lite jobbigt med mörkret. Så för att ta hans fokus från det så NH:ade jag honom lite under promenadens gång. Gjorde ett par halter och lite tempoväxlingar medan vi gick och då slappnade han efter en stund av lite mer även om han tyckte det var lite jobbigt :) När vi kom tillbaka med dom två så var det Charlie och Vides tur. Gick samma runda med dom och jag kan ju säga såhär. Vide behöver man jobba en hel del med. Han stannar gärna på en eller framför. Gick lite bättre efter ett tag men ändå inte klockrent. Så där har man nåt att jobba vidare en hel del med! Lilla envisa ponnyn :P haha.

När vi var klara fick alla hästarna smaka lite av slickstenen som smakar mint och alla hästarna förutom Paddan tyckte det var gott. Paddan var bara skeptisk och valde att dricka vatten istället :P

Det var otroligt skönt att avsluta en hektisk dag på jobbet genom att varva ner ute med hästarna :) Nu ska jag duscha och sen antingen sätta mig vid datorn en stund eller sätta mig i min läshörna och läsa lite bok innan det är dags att sova. Jobba 7-15.30 imorgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar