torsdag 14 januari 2016

- Hej träningsvärk

Klev upp imorse och drog i mig lite frukost innan jag åkte in till gymmet för att ha ett PT-pass med Evelina. Nämnde att jag hade lite träningsvärk i benen och i rumpan sedan tisdagens ridning och då säger Evelina att hon har planerat ett benpass. Jippie xD Haha. Vi gick ner i källaren till smithmaskinen och så började vi med vanliga benböj. Efter det körde vi utfall och avslutade med kickups. Helt död i benen efteråt! Haha. Både skönt och jobbig var det!

Efter gymmet så åkte jag ut till Emma för vi hade sen tidigare planerat att ta en promenad idag, blev väl ute strax under en timme nånting och det var rätt skönt att gå ur benen litegrann, känns ju mindre när man faktiskt rör på sig, värre är det när man har setat still en stund och blivit lite stel :P Och efter promenaden med Emma så värmde jag upp mig lite hemma hos henne innan jag tog mig vidare hem till mamma och Mats för en ridtur i kylan också :) Jag och Demon tog oss ut på en kall men mysig och kravlös barbackatur <3

Så ja, nu är jag lagomt mör i benen kan jag säga. Trappor är hemska att gå i! Planen var att köra ett Easyline pass på gymmet imorgon men jag kommer nog faktiskt skippa det och ta en långpromenad med Niklas istället för att benen ska få lite "mjukare" träning. Så kör jag ett pass Spinning på söndag istället :)

Nu ska jag och min träningsvärk gå och lägga sig, får se om jag tar mig upp ur sängen imorgon xD Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar