söndag 3 januari 2016

- Livspusslet

Nu under jul och nyår har jag varit galet dåligt på att hålla i någonting alls, jag har inte gymmat någonting, jag har ätit alldeles för mycket onyttigt, jag har inte tagit mig ut till hästarna någonting alls (vilket jag inte gjort på länge innan heller). Jag har i princip jobbat och sen inte gjort någonting. Detta har lett till att jag har varit otroligt mycket tröttare igen, mitt humör har nog inte heller varit det bästa och jag har inte haft någon motivation alls.

Idag var jag på gymmet igen på första passet iår, och sen nu till kvällen så var jag och mamma ut på en skrittur med Demon och Charlie i mörkret, vi drog på oss pannlampor på hjälmarna, reflexer på hästarna och Rasmus på fyrhjuling så gick det fina fisken! Lite småläskigt är det väl att rida i mörkret kan jag tycka men det gick bra i alla fall ^^. Tanken var faktiskt att jag skulle ha ridit Paddan först, men när vi nästan var klara och jag hade ställt in han i boxen en vända medan mamma gick in och hämtade sin hjälm så stressade han upp sig sådär som bara han kan göra, lilla gubben. Så jag bestämde mig för att byta och tog Charlie istället för det kändes som att om Paddan var stressad redan innan vi kommit ut så skulle det bara bli värre av mörker, pannlampor och fyrhjuling. Får mörkerträna honom från marken till en början istället :)

Och bara på det så är energin tillbaka, och motivationen med den och det känns underbart!! Så nu är det att ta nya tag som gäller. Gymmet ska prioriteras igen och hästarna också! Nu under vintern kommer det endast bli skrittjobb för alla hästarna för att bygga upp dom ordentligt igen. Promenader, tömkörning, ridning.

Det lilla kruxet är bara att få in allting i det där berömda livspusslet. Det är ju en hel del som ska in där, det är jobbet, gymmet och ridningen och inte att förglömma min käre man här hemma och huset. Det ska hinna städas, och lagas mat och massa annat också som behöver göras. Men på ett eller annat sätt ska jag få till det. Får planera och planera och planera, och ta vara på tiden!

Ska ta och försöka komma igång att skriva in veckoplaneringar här igen som tidigare också, och i min kalender, så får man lite överblick :) Kan börja med veckan som kommer:

Måndag:
- Jobba 13.30-22.00

Tisdag:
- PT-pass
- Jobba 13.30-22.00

Ondag:
- Jobba 07.00-15.30
- Kettlebells, gymmet

Torsdag:
- Jobba 13.30-22.00

Fredag:
- Ledig
- Styrka/kondition, gymmet

Lördag:
- Jobba 07.00-15.30
- Stallet

Söndag:
- Jobba 07.00-15.30
- Stallet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar