lördag 7 mars 2015

- Långtur

Idag efter jobbet så åkte jag till tågstationen och plockade upp Sofie. Sen mellanlandade vi hemma och bytte och till stallkläder innan vi åkte vidare till stallet. Från början hade vi tänkt att rida nere på banan (i hagen) men det var så himla blött där så vi valde att ta en tur ut i skogen istället. Vi tog in Charlie och Demon och gjorde iordning dom. Sofie red Demon och jag red Charlie.

Vi red iväg upp i skogen och tog den större vägen. Slutade med att vi red den längre vändan runt så det tog ca 1h 20min. Vi skrittade mestadels men när vi kom ut ur skogen igen på den lite finare vägen så blev det mer trav. Dock blev Charlie väldigt (!) framåt och när jag red bakom Sofie och Demon så kunde jag knappt hålla honom. Så vi gjorde en liten switch och så fick jag rida först istället. Han var fortfarande framåt men mer hanterbar då. Dock så föll han in i galopp på ett ställe men han stack inte med mig åtminstone, haha. Sen sista biten på den långa turen så är det asfaltsväg så då blev det avskrittning på halvlånga till långa tyglar och så traskade Charlie på utan problem igen och visade inte tillstymmelse till att vilja springa iväg för mig. Han funkar ju lite så ibland att ju mer man tar i honom desto starkare blir han och sen när man släpper efter lugnar han sig. Dock så hade det inte fungerat så i traven den gången i alla fall.

Men i det stora hela så gick det riktigt bra och var en mysig tur! Dock lite jobbigt uppe i skogen där jag noterade flera ställen där det hade varit vildsvin och bökat. Det tycker jag är lite smått obehagligt att veta att dom finns där uppe i skogen någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar