tisdag 17 mars 2015

- Walky Talky

Idag hade jag tagit med mig ridkläderna redan till jobbet imorse + att jag tog bussen dit istället för bilen. Så när jag slutade jobbet så traskade jag iväg mot ridskolan. Sen var mamma snäll och kom och plockade upp mig med bilen efter ca halva vägen, så behövde inte gå hela vägen i alla fall.

Så började med att kolla på Rasmus ridlektion. Han fick rida Harley och jag tyckte det såg riktigt fint ut, han har gjort enorma framsteg verkligen! Dom fick trava över fem travbommar på marken på ena långsidan och sen när dom gjort det så bytte dom och fick trava över tre stycken lite upphöjda bommar på andra långsidan. Sen medan Rasmus hade teori satt jag, mamma och Mats i caféet och då passade jag på att äta lite middag i form av toasts.

Sen var det min tur att ha lektion. Jag fick rida Walky och vi gjorde i princip samma övningar som Rasmus grupp gjorde bara att vi hade upphöjda galoppbommar på ena långsidan. Framridningen gick helt okej, till en början var Walky väldigt seg och jobbade inte neråt, men gick bättre efter en stund och han släppte efter mer i hals och nacke. Travbommarna gick också bra men sen när vi kom till galoppbommarna så gick det inte lika bra. Walky var inte alls framåt för skänkeln och flera gånger så saktade han av till trav mitt över bommarna. Nog för att han brukar kunna vara lite slö men jag tyckte han kändes segare än vanligt idag. Men dom tre sista gångerna gick det bättre iallafall och han kom mer framåt i galoppen och höll den över bommarna. Så överlag är jag ändå nöjd med passet. Nästa lektion skulle vi ha hoppning och hoppa bana! Längtar men blir samtidigt lite nervös redan nu, undrar vilken hästar får? Jag hoppas på Challe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar