måndag 9 mars 2015

- Promenad i mörkret

Tog en promenad ut till mamma här på kvällningen. Min bror, hans fru och deras dotter var där när jag kom dit så först umgicks jag lite med dom. Sen när dom åkte hem så sa jag åt Rasmus att dra på dig ridkläderna så går vi ut och tar en promenad med Vide. Rasmus red honom men jag gick bredvid och höll i honom också eftersom Rasmus fortfarande är lite osäker på Vide efter en avtrillning han gjorde förut. Mamma hängde också på och gick med. Så tog vi en promenad genom byn hemma hos dom. Vi travade lite också och Rasmus var jätteduktig! Hans sits har blivit mycket bättre på bara en kort tid nu, han rider ju på ridskola 1 gång i veckan också och där har han kommit så långt att han vågar galoppera också! Men i alla fall både Rasmus och vide skötte sig super och jag tror det är så jag får göra när jag ska ha med honom ut,  säga att nu går vi ut till stallet helt enkelt. För även om han inte ville erkänna det så såg det ut som att han tyckte det var roligt i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar