lördag 28 mars 2015

- Tömkörning x2

Tog cykeln ut till mamma vid halv 6 snåret. När jag hade ca 3-4min kvar så mötte mamma mig tillsammans med Vide, hon hade borstat honom och promenerade och mötte mig.

När vi kom hem på gården igen så fick Vide gå ut i hagen igen och så tog vi in Demon istället. Borstade av honom och la på honom tömkörningsgrejerna. Gick ut på gården och började med att skritta fram. Demon var lite spänd från början och slängde mycket med huvudet. Men efter ett tag så slappnade han av och då gick det suveränt! Gjorde massor med övergångar som skritt/trav och skritt/halt och han var så otroligt lyhörd!

Sen efter Demon så gjorde vi iordning Charlie och av gjorde jag samma sak där. Tömkörning med mycket övergångar. Nackdelen var att vi blev lite distraherade för dels så kom Chaplin (mammas katt) och jagade longerspöet och sen Smulan  (mammas andra katt) + grannens katt och var lite allmänt ivägen. Men det gick bra i alla fall, Charlie lyssnade också bra överlag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar