söndag 15 mars 2015

- Ridning x2

Har Sofie här och hälsar på i helgen och vi har varit ut till stallet och ridit både igår och idag.

Igår blev det ridning på banan. Sofie på Demon och jag red Paddan. Demon var lite jobbig i början för Sofie, han hade en av sina dagar när han antingen passar eller faller in i galopp, och när vi märkte det sa jag åt henne att skrittjobba honom lite istället. Och när dom gjort det en stund så såg man att Demon slappnade av mer och när hon sen provade att trava så gick det mycket bättre för dom!

Jag och Paddan då? Ja, Paddan är ju lite en klass för sig. Jag jobbade honom nästan bara i skritt, travade bara tre eller fyra gånger en kort vända på rakt spår. Annars skrittade vi över bommar, rakriktade och gick emellan två bommar och jobbade lite böjda spår, mest volter. När Paddan började tycka att det blev lite jobbigt så gjorde han som han nästan alltid gör. Kör ner huvudet mot bogen och slänger upp frambenen i något liknande spansk skritt. Sen emellanåt kändes han väldigt lätt i framdelen och en eller två gånger lättade han med båda framhovarna från marken, då var jag helt enkelt med och vara drev på honom framåt istället så han inte kunde fortsätta uppåt. Jag tycker ändå att passet överlag gick bra så är nöjd.

Sen idag promenerade jag och Sofie ut till stallet igen. Och så följde mamma med ut också så Charlie, Demon och Paddan tog vi ut på en skogstur, var riktigt skönt och vi var nog ute i ca 1 timme. När vi kom tillbaka började mamma göra stallet och jag tog ut Vide ur hagen upp på gården och medan Sofie höll i honom borstade jag av honom den värsta leran åtminstone. Han var ju fortfarande dammig men blev lite bättre i alla fall. Sen släppte vi ut honom igen och hjälpte mamma med det som var kvar i stallet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar