tisdag 10 januari 2012

- Komma igång med bloggen igen då kanske.

Jag tänkte försöka komma igång med bloggandet igen nu då, utan att göra en helt ny blogg, som jag har gjort tidigare. Det blir lite för många bloggar att hålla reda på då känner jag.

Så vad har hänt sen sist jag bloggade då? Jo, jag och Niklas har flyttat till hus! :D Vi ska skaffa katter! :D Så fort lägenheten bli såld så ska jag börja kolla ordentligt på annonser (har såklart kollat lite redan :P Men ska kolla noggrannare och mer när vi väl har blivit av med lägenheten). Och så har jag gjort en till tatuering! (vet inte om jag har skrivit om den tidigare faktiskt) Är jättenöjd med den! Och här kommer bild:


Ja, det är väl typ det som har hänt tror jag, kommer inte på så mkt mer faktiskt :P Annars så är väl allt som vanligt, tiden rullar på, skolan går framåt.

Bara ett år kvar på utbildningen nu då! Shit vad tiden har gått fort, det känns som om jag nyss började ju, men det är hela 2 (!) år sen. Sjukt ju! Känns lite läskigt att vara färdigutbildad sjuksköterska om ett år, men roligt :) Har ju praktik just nu då, bara den här veckan kvar nu, så det är skönt ^^ Då har jag haft 10 veckor intensiv praktik. Har varit på ortopeden på sjukhuset i Västerås 8 veckor och nu dom 2 sista veckorna är jag på ambulansen i Västerås :) Det är jättespännande verkligen! Att få åka med ut och se hur dom jobbar oxå. Det är nästan så att jag blir lite sugen att bli ambulanssjuksköterska så småningom till och med! Men då måste man ha jobbat en tid inom akutvården först och det är ingenting jag tänker hoppa in i det första jag gör när jag är färdigpluggad. Så det får isånnafall bli i ett senare skede om jag inte kommer på någonting annat jag vill inrikta mej på när jag väl kommer ut och börjar jobba :)

Ja, jag har väl inte så mkt mer att skriva om just nu. Ska ta och fortsätta plugga litegrann så jag blir klar med en av inlämningstentorna som ska göras under praktiken, vilket betyder att dom ska vara inne på fredag båda två :P Men är nästan klar med en av dom och det är den som är den jobbigaste, så åter till den nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar