torsdag 12 februari 2015

- Hästpärm

Nu ikväll var jag ut till mamma en vända för att låna hennes skrivare eftersom min har slutat fungera tyvärr. Anledningen till att jag behövde den var för att jag ville uppdatera min tidigare hästmapp som jag och Anna gjorde för länge sen med massa olika övningar att göra med hästarna.

Så jag kollade runt på lite olika sidor på nätet och skrev ut en del nya och sen tillsammans med dom gamla sorterade jag upp det i 4 olika kategorier, Natural horsemanship, dressyr, markarbete och hoppning. Sen gjorde jag även en flik som jag döpte till "dagbok" där vi då kan skriva en liten kort notis varje gång man varit i stallet om vilken häst man använde, vilken övning man gjorde och hur det gick.

Jag gillar att organisera upp saker och ting och blev riktigt nöjd med den nya hästpärmen. Så kan man ju alltid fylla på den med nya övningar som man hittar eller får tips om.

Har du något tips så skriv gärna ner det i en kommentar eller länka till någon sida du hittat, alla tips uppskattas!

Glömde dock bort att fota min fina nya pärm, iuförsig kanske den inte är så mycket att se, det är ju faktiskt egentligen bara en pärm med papper i så bjuder på en hästbild istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar