onsdag 4 februari 2015

- Jag önskar jag kunde så mycket mer

Många gånger kan jag känna att jag kan egentligen ingenting om hästar, och ibland känner jag att jo, men visst kan jag väl någonting i alla fall. En sak som jag många gånger har svårt med är att känna om hästen går rätt, vare sig det handlar om formen, skänkelvikningar, öppnor, slutor och så vidare. Hur lär man sig att känna att hästen går rätt om man inte har någon direkt möjlighet att rida för tränare som kan hjälpa en eller liknande?

Jag känner verkligen att jag vill lära mig så otroligt mycket mer, men jag vet inte hur jag ska göra, jag känner mig lite fast. Anledningen till att jag vill lära är ju såklart dels för min egen skull men även för hästarnas skull, för att dom ska kunna lära sig och utvecklas så behöver dom ju en ryttare som kan sina saker, och jag känner mig inte alltid som den ryttaren. Ska jag försöka läsa mig till kunskap? Det känns som det alternativet som finns just nu, men samtidigt känns det svårt att göra. Visst man kan säkert läsa sig till mycket men när man väl kommer till praktiken så blir det ju ändå inte riktigt samma sak.

Ge mig tips och idéer  på böcker, hemsidor allt ni kan komma på där jag kan få inspiration och ytterliggare kunskap ifrån! Så kanske jag kan lyckas sätta ihop en egen liten pärm med all information jag kan hitta om allt! Det känns åtminstone som en början.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar