måndag 16 februari 2015

- Måndag eftermiddag i stallet

Idag efter jobbet åkte jag ut till mamma för vi skulle rida litegrann, vi valde att ta Paddan och Demon idag. Jag red Demon och mamma red Paddan.

Vi började med att ta in dom från hagarna och när vi hade gjort det så släppte vi ut Charlie hos Vide medans dom blev typ kompisar direkt, funkade hur bra som helst att gå tillsammans. Synd att Demon ska vara så elak på Paddan om man försöker ha dom ihop numera eller allihopa (kan ta mer om det en annan gång).

När vi hade gjort iordning hästarna så gick vi ner till banan (hagen) för vi tänkte att det skulle gå att rida lite där, jag hade hoppats på att åtminstone kunna testa trava med Demon för att se hur det fungerade med nya tränset. Men blev inte riktigt nå bra, var så himla mycket skare i på snön och Demon snubblade nästan omkull en gång så vi gick upp på gårdsplanen istället. Men först så skrittade vi ner längs vägen mellan hagarna som lite uppvärmning. När vi hade gjort det så jobbade vi hästarna lire lösgörande i skritt på gårdsplanen, jag körde mycket volter och även en del rakriktning, det gick väl sådär, Demon är ju så himla stel i höger varv nu när det var ett tag sen vi red på det här viset. Men det gick helt okej i alla fall, för mamma och Paddan verkade det gå bra i alla fall, han körde sina vanliga moves emellanåt när han tyckte det blev jobbigt, som att gå bakom hand och "spansk skritt" men överlag så gick det också bra.

När vi var klara så släppte vi ut hästarna en stund igen medan vi mockade och gjorde iordning i stallet och när vi var klara så fick dom komma in igen.

Ska åka ut på onsdag igen tänker jag mig och sen på lördag förmiddag ska jag och mamma rida igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar