måndag 2 februari 2015

- Snöig promenad

Det blev en promenad idag igen. Fick med mig Mamma och Mats ut också så vi tog med oss tre av hästarna och tog en promenad i snön, det blev Vide, Paddan och Demon som fick följa med och gå, så tänkte jag att jag skulle longera Charlie när vi kom tillbaka.

Det blev dock inte riktigt som jag tänkt, tänkte inte på att det hade varit smart att plocka in Charlie innan Demon fick komma ut i hagen igen, så när jag väl släppte honom så var det ju omöjligt att få fatt på Charlie, Demon började röja runt och jagade med sig Charlie också, så jag gav faktiskt upp, Charlie gjorde ju i princip ett longerpass i den djupa snön i hagen när dom sprang runt där. Dumt egentligen att ge upp så men idag orkade jag helt enkelt inte. Nästa dag till stallet blir antingen på onsdag eller torsdag.

Hade ju med min gopro kamera också och tag lite bilder och filmade litegrann när dom var ute i hagen igen. Håller på att ladda över det på datorn nu men det verkar ta lite tid, får se hur pass lång tid det tar, om jag hinner lägga in någon bild/film därifrån redan ikväll eller om jag får ta det imorgon. Imorgon är det lektion på ridskolan igen, det blir min första för den här terminen eftersom jag var sjuk sist, går ju bara varannan vecka också så det var ett tag sen nu!



Oh! Min almanacka som jag beställde från personligalmanacka.se har kommit! Så nu ska här planeras! Tänkte använda den till både att planera in vilka dagar jag ska till stallet samt andra vardagsgrejer också. Jag tror det kommer bli toppen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar