onsdag 11 februari 2015

- Provtur

Åkte ut till stallet idag för att testa rida Demon en liten vända på hans nya sidepull. Först när jag kom ut så fick jag lite frukost av mamma som var hemma sjuk och sen gick jag ut och tog in Demon. Gjorde iordning honom och tränsade på. Skippade sadeln idag och red barbacka eftersom jag ändå bara skulle prova lite i skritt idag.

Sen gick vi ut på gårdsplanen och jag hoppade upp,  skrittade runt lite på gårdsplanen och gjorde många övergångar skritt/halt och han lyssnade jättebra på det. Skrittade sen ner längs vägen mellan hagarna en bit och när jag vände gjorde jag en framdelsvändning och så skrittade vi tillbaka. Nästa gång ska jag prova med sadel på så får vi testa lite trav oxå och se om det funkar lika bra. Jag har fortfarande en bra känsla om det här, jag tror att Demon kan funka bättre på bettlöst faktiskt bara man själv och han får vänja sig vid det.

2 kommentarer:

  1. Tror du jag vågar rida honom med sidepull?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag säkert att du vågar, men det är lika lätt att byta tillbaka till bett :) Har tänkt mig att variera det litegrann ^^

      Radera