torsdag 5 februari 2015

- Longering och pulsa i snö

Har precis kommit tillbaka från stallet. När jag vaknade i morse så såg jag hur solen lyste genom gardinerna och kände på en gång att nu ska jag åka ut och longera Charlie innan jobbet, och så blev det. Gick upp, klädde på mig och åkte ut.

Tog in Charlie och klädde på honom träns och longerlina och så började vi med att gå en liten vända ner längs vägen mellan hagarna som uppvärmning, gick tillbaka upp på gårdsplanen och longerade litegrann. Jag försökte göra mycket övergångar skritt/trav ett par steg trav sen ner till skritt osv i båda varven. Dock lyssnande Charlie inte lika bra tillbaka som han brukar göra, har säkert att göra med att det var ett tag sen vi gjorde det här. Men vi avslutade med ett par riktigt fina övergångar i alla fall.

Jag kan tycka att det blir väldigt enformigt att vara gå runt runt så när han lyssnade bättre så avslutade jag där och så gick vi ner längs hagarna igen, gick förbi grannen in i skogen och sen ner på åkern som ligger där. Där fick han pulsa lite i snön ett par varv i skritt och sen ett varv i trav innan vi promenerade tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar