fredag 31 juli 2015

- En sån annorlunda känsla

Ja, jag vet inte hur jag annars ska beskriva känslan av att ha tagit min första riktiga powernap någonsin där jag alltså slumrat till i soffan, öppnat ögonen av mig själv (utan alarm eller liknande) 10 min senare och varit pigg igen! Det har nog aldrig (!) hänt förut. Hade det varit för ca 1 månad sen hade jag lätt sovit i 2 timmar där på soffan och fortfarande varit trött när jag vaknade. Jag kände mig ju fortfarande lite trött/seg i kroppen men huvudet var helt med och jag var inte alls så där trött i ögonen som man kan vara ibland när man bara vill lägga igen dom och sova vidare.

Ska väl berätta hur det gick för Niklas i Falun också, vi åkte ju hemifrån 5.30 imorse. Var framme i Falun typ 6.30, fick vänta 30 min innan han kunde komma in och anmäla sig i receptionen. När han hade gjort det så kom en sköterska efter typ 10 min och så fick Niklas följa med in på rummet där dom skulle förbereda för operationen. Jag fick ju inte följa med så från ca halv 8 fick jag helt enkelt roa mig själv bäst jag kunde tills Niklas skulle höra av sig efter att han vaknat upp från narkosen. Satt kvar på sjukhuset ett tag innan jag traskade ner på stan i Falun och satte mig vid vattnet och läste lite, tänkte att jag skulle vänta in subway som öppnade kl. 10.00. Halv 10 ringer Niklas och säger att nu är det klart, han är så otålig att han vaknar efter endast 10 min på uppvaket. Jag väntar nere på stan 30 min till, går och handlar subway till oss båda innan jag traskar tillbaka upp till lasarettet. Sätter mig i väntrummet och hinner väl sitta där i 5 min innan Niklas kommer ut. Så åkte vi hem igen. Var väl hemma runt 12 ungefär.

Nu ska jag fixa med lite tvätt och smågrejer innan jag ska hämta Sofie vid tåget 17.19 :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar