tisdag 18 augusti 2015

- Ponnyridning

Idag var första lektionen på ridskolan för höstterminen. Fick rida ponny idag :) Nikki. Har ju ridit henne nångång förut men var ett tag sen nu. Hon är en lite grövre ponny och riktigt trevligt att rida faktiskt även om hon ibland kan vara lite seg. Idag var det iuf väldigt väldigt varmt också så vi var nog ganska sega både Nikki och jag :P Haha. Men överlag så gick lektionen bra! Roligt att komma igång igen, trivs otroligt bra i den ridgruppen också! :D

Efter att vi hade värmt upp litegrann så skulle vi rida som tre serpentinbågar, och på mitten av första låg tre stycken travbommar, sen på mittlinjen av de två nästa bågarna så låg två små galoppbommar. Vi skulle helt enkelt trava över bommarna först, fatta galopp rida en båge ta första galoppbommen och över den byta galopp för att sedan komma på den sista bommen. I början gick det väl sådär, vi hade lite dåligt med driv, men efter några gånger så gick det bättre, och när vi fick in takten i galoppen på riktigt så gick galoppbytena över bommen super! Sen skulle vi göra samma sak fast åt andra hållet, alltså börja med de två galoppbommarna för att avsluta med att sakta av till trav och trava över de tre travbommarna, åt det hållet gick det inte riktigt lika bra men fick till nån där vi lyckades i alla fall. Som sagt, var galet varmt och där mot slutet var vi rejält trötta både Nikki och jag! Haha. Vi avslutade lektionen med att skritta ut en vända runt stallet.

Nu har jag precis duschat, grymt skönt var det! Och ska nog kolla ett eller två avsnitt animé innan jag går och lägger mig så jag kommer upp imorgon bitti.

Orkade inte starta min andra dator för att leta på någon gammal bild på mig och Nikki.
Så en snygg mobilbild på sötnosarna Doc och Tintin får göra inlägget lite roligare! :) Haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar