söndag 18 augusti 2013

- The best, the best of you!

Idag blev det återigen en tur ut till hästarna :) Är så himla skönt att komma ut dit! Igår satt ju jag och Katarina återigen och skrev en massa på vårat examensarbete, och nu är den inskickad igen! Nu ska vi bara vänta på besked om vilket datum (v.35), vilken tid med mera som vi har slutseminariet. Spännande och läskigt, men ska bli otroligt skönt när vi är helt klara med arbetet så man bara kan lägga det åt sidan!

Tillbaka till hästarna igen då, jag och Ida tog en tur idag igen :) Hon på Demon och jag på Charlie. Vi red först upp i skogen och bort till backen och sen vidare på stigar genom skogen tills vi kom ut vid lilla vändplanen. Och där vände vi inte hemåt direkt utan svängde först vänster och lät hästarna länga litegrann i trav i alla fall, så att det inte bara blev en ren skritttur :) Charlie skötte sig jättebra, lyssnade på förhållningar och verkade tycka att det var riktigt skönt att få komma ut ^^. Turen blev på ungefär en timme.


När vi kom tillbaka så ville även Rasmus rida, så då tog jag in Vide och gjorde iordning honom åt Rasmus. Rasmus hoppade upp helt själv med hjälp av pallen och han var inte alls lika osäker den här gången som sist, han är jätteduktig tycke jag! Och jätteroligt att han gillar det! :D Vi gick dock ingen lång vända idag eftersom det började regna när vi gick iväg, men en liten bit blev det i alla fall :)

Såhär såg en del av Vides man ut när jag tog in honom,
jättekul att få ut alla dom där kardborrarna, eller inte xD Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar