torsdag 15 augusti 2013

- We've come too far to give up who we are

Tisdag: Hade träff med handledarna till examensarbetet som jag och Katarina skriver. Skulle varit i Eskilstuna klockan nio så jag hade pratat med Katarina i måndagskväll och bestämt att jag skulle komma och plocka upp henne i Västerås vid åtta så skulle vi åka vidare då. Dock blev det inte riktigt som det var tänkt eftersom jag vaknade när Katarina ringde mig vid tio över åtta.. Jag lyckades alltså försova mig, suck. Men Katarina åkte dit och jag åkte även jag med för att se om jag skulle lyckas hinna fram och vara med en stund i alla fall, men när jag var framme i Västerås så var dom i princip klara så då var det ingen idé att åka vidare till Eskilstuna. Men jag stannade kvar i Västerås och väntade in Katarina och så stannade jag kvar där och vi satte oss och skrev och ändrade och höll på med arbetet en massa, vi satt i hela sju timmar innan vi gav upp för dagen.

Onsdag: Blev återigen en massa skrivandes och grejandes med examensarbetet, satt återigen i typ sju timmar och höll på. Och nu har vi skickat in det till handledarna igen, och imorgon får vi svar ifrån dom om vi kan få gå upp och examinera arbetet vecka 35, jag håller tummarna, det skulle vara så otroligt skönt!!

När vi var färdiga så åkte jag ut till mamma en vända och vi tog en tur med alla fyra hästar igen, Jag på Charlie, Mamma på Paddan, Ida på Demon och Mats körde Vide :) Var riktigt härligt!! :D

Torsdag: Idag har jag hunnit städa en del här hemma och sen så åkte jag ut till mamma igen och jag och Ida tog en ridtur på Demon och Charlie, vi red upp i skogen en vända och skrittade och travade lite, Charlie var superfin på vägen bortåt, han var jättelätt i munnen och blev inte ett dugg stark eller dragig, hemåt blev han lite mera på men han var fortfarande fullt kontrollerbar och lyssnade fortfarande jätte bra, var en riktigt trevlig tur :)

Jag hade även tänkt rida Paddan en vända på banan, för jag och mamma konstaterade att han nog skulle behöva gå lite mer nu eftersom han börjar bli piggare och få väldigt mycket energi igen, så han skulle behöva jobba lite med både huvudet och kroppen, men det var ganska varmt idag så jag ville inte rida honom nu, möjligen om jag åker ut lite senare igen och tar en vända på honom :)

Nu ska jag åka in till stan och hämta ut min telefon som äntligen har kommit tillbaka igen, jag hoppas verkligen att dom har lyckats fixa den den här gången, till skillnad från sist när problemet fortfarande var kvar när jag skulle hämta den. Det återstår att se. Sen får vi se om jag och Niklas tar en cykeltur till halsjön när han kommer från jobbet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar