måndag 26 augusti 2013

- Helg i Stockholm

Helgen som gått spenderades i Stockholm tillsammans med Elin :) Har verkligen varit en toppenhelg! Kom dit på fredag eftermiddag/kväll och då började vi med ett besök på Gröna Lund! Magnus Uggla hade ju spelning där men vi kollade inte särskilt mycket utan vi åkte karuseller istället, vi började med att gå Lustiga huset och sen åkte vi bland annat Jetline, Kvasten, Blå tåget, Insane, Pop-Expressen, Slänggungorna (inte den nya höga utan den gamla vanligt :P) och Twister. Var verkligen superroligt! Just ja, vi spelade ju även litegrann och lyckades vinna 2,2 kg Winegum!! :D Första vinsten som jag någonsin vunnit på sånt där! Grymt kul!!

Sen lördagen så blev det Shopping, dock inte inne i stan utan vi åkte till Farsta Centrum (tror jag det var om jag inte minns helt fel), stort shoppingcentrum var det i alla fall :) Jag hittade lite kläder, en ny väska, fyra nya böcker och lite annat smått och gott. När vi kände oss färdiga där så åkte vi in till gamla stan en vända eftersom jag ville gå till Serieboden, dock hade dom tillfälligt stängt så blev inget med det, men vi hittade en annan seriebutik som vi gick in i en vända innan vi gick vidare till Filmstaden Söder och gick på bio, vi kikade på The Heat, grymt rolig film! Lätt värd att se! Efter det så gick vi in på en bar i närheten och tog en varsin drink. Vi hade ju sån perfekt tajming att när vi kom dit så började dom precis med lite Stand Up, var ju inga kända personer men vissa var roliga i alla fall. Sen åkte vi hemåt igen, började kolla på en film men gick och la oss innan vi hann kolla klart.

På söndagen så kollade vi färdigt på filmen, och sen så gick vi ner till Haninge Centrum en vända och kikade lite där, sen hem till Elin igen, hon packade ner innebandy grejer och jag packade ihop alla mina saker, och så gick vi och tog pendeln till stan, Elin gick av några stationer före mig för hon skulle ju då iväg och spela innebandy och jag åkte in till Centralen och satte mig för att vänta på tåget hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar