torsdag 29 augusti 2013

- Slutseminarium examensarbete

Idag var jag ju iväg till Västerås för att jag och Katarina skulle på slutseminariumet för vårat examensarbete. Gick upp vid 6 tiden samtidigt som Niklas, han gick iväg till jobbet och jag gjorde mig klar för att åka iväg.

Var väl framme i Västerås runt tjugo i 8 (det skulle börja 8) och strax efter så dök Katarina upp. Jag var så nervös, så otroligt nervös! Först så skulle vi ju opponera på en annans uppsats, vi hade läst igenom den och skrivit upp en del saker som vi hade tankar och frågor kring. Opponeringen gick faktiskt mycket bättre än var jag hade förväntat mig, när vi väl kom igång så försvann nervositeten en del, och dom 45 minuter som vi hade på oss bara rann iväg och helt plötsligt så var den delen färdig.

Vi fick en liten paus och efter det så skulle nu dom andra opponera på vårat arbete, här dök då såklart nervositeten upp återigen. Men precis som innan så försvann den till viss del när vi började, dom tog upp en del saker och vi svarade så gott vi kunde. Efter det så hade även examinatorn en del frågor och tankar.

Det slutade i alla fall med att vi fick en del små ändringar att fixa till, men inte mycket alls, examinatorn tyckte att arbetet såg bra ut. Känns otroligt skönt! Nu är det gjort! Vi ska korrigera det hon anmärkte på och senaste den 12 september ska vi skicka in det till henne igen, och sen skickar hon det vidare till den som sätter betyget! Känns helt underbart! Äntligen! :D

På måndag börjar terminen, sista terminen för min del nu! Praktik, första veckan är det en del föreläsningar i skolan och säkerligen massor med information, sen den 9 september så går jag ut på min första praktik placering, det är både spännande, roligt och läskigt. Men det går nog bra! Jag tar mig igenom det här sista nu också! :) I slutet av januari är jag legitimerad sjuksköterska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar