tisdag 27 augusti 2013

- Stolt storasyster!

Igår red Rasmus på Vide igen, jag tror det blir tredje gången eller nåt sånt. Spelar väl egentligen ingen roll direkt hur många gånger, det går ju verkligen framåt i alla fall :) Vi gick in på banan och så hade jag longerlinan istället för grimskaft den här gången, på så vis så fick Rasmus lite mera frihet och testa själv men samtidigt en säkerhet då jag fortfarande höll i Vide, han gick lite slalom mellan dom små hinderstöden, så skrittade han över bommarna och även slalom emellan dom. Efter ett tag så ville han faktiskt prova på att rida helt själv utan att jag höll i så då fick han göra det :) Det gick fin fint, både Vide och Rasmus var duktiga! Han testade även på att trava för första gången på Vide (då höll jag i igen så fick han trava på volt runt mig), han tyckte det var lite skumpigt eftersom han inte kan rida lätt än, men det gick superbra! :D


Sen idag så skulle han börja på ridskolan i Åsebo :) Och eftersom Mats jobbade eftermiddag och mamma slutade så hon skulle vara hemma strax efter fem så frågade Mats om jag kunde skjutsa dit honom, och det kunde jag, så jag hämtade honom på fritids vid halv fyra och så gick vi hem hit och åt lite mat innan jag och Rasmus åkte iväg till Åsebo. Han fick en häst som hette Harley, superfin ponny! Till en början så gick jag med bredvid honom men han red ändå själv, sen fick dom en övning där dom först skulle gå slalom mellan koner på medellinjen och efter det fick dom välja om dom ville gå ut i höger varv och trava långsidan där eller gå ut i vänster varv och skritta över bommar och träna på att stå upp i lätt sits över dom bommarna, Rasmus ville trava och första vändan så ville han att jag skulle vara med och hålla i litegrann, men sen efter det så fick jag istället stå i mitten så red han verkligen helt och hållet själv :) Han är ju superduktig! Och jag tycker det är superkul att han visar intresse och är en superstolt storasyster! :D Haha, sen får man väl se om intresset kommer hålla i sig eller om det kommer försvinna, det är sånt som märks helt enkelt ^^.

Rasmus och Harley idag på lektionen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar