onsdag 21 augusti 2013

- It is hard sometimes, but you have to move on

Tisdag: Var ute hos hästarna igår kväll igen :) Jag och Mamma tog en skogstur med Demon och Paddan, var riktigt mysigt och det verkade inte vara några problem för Paddan även om turen blev på ungefär en timme, var ju i princip bara skritt i alla fall, vi travade ytterst lite. Han var inte andfådd så det märktes när vi kom hem och han betedde sig som han brukar under turen, det var gamla vanliga griniga Paddan :D Haha. Sötnos! Men kommer inte bli så långa turer varje gång han får komma ut nu bara för att det gick bra, vill inte överanstränga honom, men någon gång ibland när man märker att det funkar :) Var nog bra att han fick komma ut och lyfta lite på fötterna och tänka till litegrann när han gick också.

Idag: Har setat och pluggat återigen tillsammans med Katarina, idag har vi setat och läst och gått igenom det examensarbete som vi ska opponera på, alltså ha åsikter om, vad som är bra, styrkor, svagheter, vad som skulle kunna förbättras med mera. Har alltid tyckt att det är svårt men det gick faktiskt väldigt bra, vi ska höras en liten vända imorgon förmiddag och bara läsa igenom det vi har skrivit ner (det ska lämnas in skriftligt också nämligen) och sen får det ligga över helgen så kollar vi igenom på måndag igen innan det ska skickas in på tisdag senast :) Känns otroligt skönt att få helgen helt fri från plugg! Så åker till Sthlm och hälsar på Elin! :D Blir ju inte så himla ofta så man får passa på när tillfälle ges!

Såhär såg bilen ut efteråt.
Sen har jag varit iväg till Amanda och kollat på film, vi kikade på Jurassic Park :P Så körde jag i mörker igen för andra gången sen jag körde på den där dumma älgen. Jag har nog inte nämnt det här på bloggen tidigare men för ca två veckor sedan när jag var påväg hem från nyhyttan (där jag gjort Amanda sällskap när hon var husvakt åt Samuel och Lisa) så körde jag på en älg, det var tack och lov ingen jättekrock utan jag snuddade mest vid älgen med bilen (eller älgen snuddade bara vid bilen, beror på hur man ser det :P). Men det var ändå bland det värsta jag har varit med om, usch säger jag bara, det enda jag hann se var en stor siluett av älgen när den var mitt framför bilen, rent reflexmässigt väjde jag undan och träffade antagligen bara bakbenet/bakbenen på älgen och puttade bort den från vägen.

Efter det nu då i alla fall så är det otroligt jobbigt att köra när det är mörkt, hittills har jag dragit mig lite för att åka iväg någonstans om jag vet att det kommer ha hunnit bli mörkt när jag ska åka hem igen, jag har helt enkelt inte vågat, det har tagit emot nå så fruktansvärt, alldeles i början var det till och med jobbigt att köra när det var ljust ute, och speciellt på det stället där det hände, men det går bättre nu i alla fall, tänker inte alls lika mycket på det när jag kör så länge det är ljust, jag känner att jag har mer koll då. När det är mörkt däremot, då är det fortfarande väldigt jobbigt. Första gången var när jag hade varit med Emma och en kompis till henne till Bäsinge, det gick bra men jag höll mig ganska långt under hastigheten dock, vilket inte heller är bra egentligen då det också kan bli farligt om man får bilar bakom som då blir irriterade och gör dumma omkörningar. Sen idag gick det bättre, jag hamnade bakom en lastbil som inte körde så himla fort och det kändes faktiskt ganska skönt, för hade heller ingen bil bakom, så höll mig på lagomt avstånd från lastbilen och det gick bra, jag känner dock att jag sitter mer på helspänn och spanar på sidorna av vägen.

Jag vet att risken inte är särskilt stor att jag ska köra på en älg en gång till, om man tänker på hur många år jag har haft körkort, och hur många gånger jag har kört i mörker, och hur mycket jag har kört överhuvudtaget utan att köra på någonting alls, förutom en liten fågel men den räknas inte :P Haha. Men även fast jag vet det så är det jobbigt, och det kommer det säkert vara ett tag, jag får helt enkelt bara fortsätta köra, för ju mer jag kör desto säkrare kommer jag bli igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar