söndag 25 januari 2015

- Ännu en av dessa hästbloggar

Jag som sitter bakom skärmen till denna blogg heter Lovisa, jag bor i södra Dalarna tillsammans med min man och våra två katter. Inte så långt ifrån oss bor även min mamma tillsammans med sin man. På deras gård bor de fyra hästar den här bloggen kommer att handla om - Demon, Paddan, Charlie och Vide, de kommer få egna presentationer så att inte detta inlägg blir alldeles för galet långt.

Mitt intresse för hästar har funnits sen jag var liten, minns inte i vilken ålder jag var när jag började rida men det var många år sedan. Red på ridskola en gång i veckan fram tills att jag började gymnasiet. Men jag slutade inte med hästar för det. Gymnasiet gick jag på Jällaskolan i Uppsala, programmet hästhållning, det var fortfarande under den tiden som jag trodde att jag ville jobba med hästar. Men under sista året på skolan kom jag fram till att jag inte ville jobba med hästar utan att det bara var en hobby, så jag slutade som sjuksköterska istället (men det är en annan historia).

Men jag lärde mig mycket under dom tre åren på Jälla, och under sista året hade jag praktik i ett stall i Umeå där jag fick upp ögonen för Natural Horsemanship, vilket jag försöker jobba efter när jag är tillsammans med hästarna.

Mitt mål med den här hästbloggen är inte att bli en av de största för det vet jag redan att jag inte kommer att bli, det enda jag vill är att dela med mig av mina tankar, funderingar och saker jag gör med hästarna, och förhoppningsvis få möjlighet till feedback i kommentar då jag alltid vill lära mig mer.

2 kommentarer:

  1. Vad var det som fick dig att inse att du inte ville jobba med hästar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en väldigt bra fråga faktiskt. Kan faktiskt inte svara särskilt specifikt på den, jag kände nog helt enkelt att det bara var en hobby för mig och inte något jag ville hålla på med på heltid så att säga.

      Radera