torsdag 29 januari 2015

- Vide

VIDE -95
Valack, Gotlandsruss
Kan inte härstamningen i huvudet

Vide anlände till stallet på heltidsfoder under sommaren 2013. Vide har jag aldrig själv ridit eftersom han är B-ponny och jag i nuläget väger för mycket för honom, jag är väl även för lång men har som ett mål att kunna prova rida honom bara någon gång i framtiden.

Annars så körs Vide mest, men jobbar även NH med honom, och så rider min lillebror Rasmus honom, dock så var det ett tag sen nu eftersom han blivit lite rädd efter att han gjorde en rätt rejäl avtrillning tidigare. Och det är något jag ska försöka jobba bort tillsammans med Rasmus, så att han vågar rida honom igen. Rasmus rider ju på ridskola och tycker fortfarande att det är roligt att rida även om han är lite osäker i ridningen igen.

Har även tömkört Vide ett par gånger och han är superduktig då med. Han är en otroligt söt ponny som såklart även kan bli lite envis och stark, speciellt när det är mat inblandat, men det är väl ganska så typiskt ponnyer (om man nu ska dra alla över en kant :P Haha).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar