onsdag 28 januari 2015

- Charlie

CHARLIE -93
Valack, korsningsponny
Okänd härstamning

Charlies namn är egentligen Champion men dom som ägde honom innan oss kallade honom för Charlie och innan jag kollade hans pass så trodde jag att han hette Charlie. Därför har han fått fortsatt kallas för det eftersom det passar honom.

Charlie anlände till stallet år 2010. Charlie är äldst i stallet men det kan man inte tro, han är otroligt pigg och framåt och kan även bli väldigt stark emellanåt. En av de första ridturerna när jag red ut tillsammans med Mamma och Mats så ignorerade Charlie mig totalt, han gick på som en ångvält och sket fullständigt i vad jag gjorde, lite så var han i början.

Nu däremot är han mycket mer lyhörd, det är klart att han fortfarande kan bli stark emellanåt men inte alls som i början. När jag rider Charlie varvar jag mellan ett Nova bett, kimblewick och vanligt tredelat tränsbett, lite beroende på vad vi ska göra.
Man kan såklart fortfarande märka av ångvälten ibland när han har stått lite för länge, men han har inte någon mer gång ignorerat den som sitter på ryggen till 100 % som han gjorde med mig den gången.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar