onsdag 28 januari 2015

- Lillebror och Vide

Idag jobbade jag 6.45-15.30 först. Sen åkte jag direkt ut till mamma och hästarna, hade tagit med mig stallkläderna så jag drog på mig dom på jobbet för att spara tid.

Så när jag kom ut frågade jag Rasmus om han ville rida, först sa han nej men sen ångrade han sig. Så vi gick ut och tog in Vide. Gjorde iordning honom drog på oss lite reflexer och gav oss iväg på en kortare tur.

Eftersom Rasmus har blivit lite rädd och osäker efter en rejäl avtrillning, speciellt på Vide som var den hästen han ramlade av så satte jag på Vide en repgrimma först och sen tränset över det så att jag kunde leda honom samtidigt.

Vi gick en kortare snoa ner längs vägen, svängde av upp emot skogen men sen svängde vi igen upp på en åker som vi sneddade över tillbaka hem. Där fick både jag och Vide pulsa en del, bra träning för oss båda :)

Med oss som sällskap i stallet och på en liten del av turen fick vi en liten svart katt. Mamma och Mats katt Chaplin är så himla sällskaplig och vill vara med hela tiden, haha :D Sötkatt.

Imorgon är jag ledig och då ska jag åka ut igen tänkte jag. Och hoppas på att det ligger kvar tillräckligt mycket snö för att pulsa lite till. Tänkte mig longering med Charlie och sen NH promenad i snön med Demon och Paddan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar