onsdag 28 januari 2015

- Utrustningsshopping

Jag har länge funderat på att köpa mig ett sidepull träns till Demon, jag tror att han skulle fungera bra på bettlöst. Men skulle vilja ha något som går i rött eftersom det är Demons färg. Nu kom vi in på ett annat spår så kanske bara ska förklara att alla fyra hästarna har en varsin färg, Demon har fått rött eftersom jag tycker att han passar så otroligt bra i det till sin svarta färg (eller svartbrun om man ska vara exakt), Paddan har turkost, det var lite av en chansning där, var lite osäker på om han skulle passa bra i det men det gjorde han! Charlie har fått färgen grå, ja lite tråkig men han passar bra i det, får se om han får någon annan färg så småningom. Och till Vide fick lillebrorsan Rasmus bestämma färg och han valde sin favoritfärg grönt till honom.

Bild: Taur.se
Tillbaka till det jag började på då, Demon och sidepull. Har hittat detta -> som jag otroligt gärna skulle vilja ha i rött, det var så grymt snyggt. Men i nuläget har jag inte dom pengarna att spendera plus att det känns som ett lite väl saftigt pris innan jag vet säkert att Demon fungerar att rida på sidepull. Därför sitter jag nu och kollar efter något annat alternativ i en vettigare prisklass. Har även hittat detta som jag även funderade på ett tag men känns fortfarande som lite väl mycket pengar. 

Men nu efter att ha setat och kollat runt litegrann så har jag hittat någonting som jag tror jag ska slå till och köpa, ett sidepull som jag kan sätta på Demons nuvarande träns, jag byter helt enkelt ut hans bett mot ett sidepull. Hittade det här, det kostade inte lika mycket och det går att få i rött! Så jag tror att jag ska slå till faktiskt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar