onsdag 19 december 2007

Hemma igen

Kom hem tillslut iaf, men lite krångligt blev det påvägen :P Fick låna 25 kronor av Sofie iaf, det gick bra ^^ Tack och lov. Så blev kvar hos henne en stund. Gick sen ner till busstationen för att ta bussen till Grådö som gick 17.30, nummer 12 kom först och det stog Hedemora på den så jag tänkte "jo, men den där går väl förbi grådö" och gick på. Sa vart jag skulle och betalade, gick sen och satte mej. Sen åkte vi iväg och jag tänkte genast "vilken konstig väg bussen åker" eftersom den svängde upp och åkte axel johnsons väg och inte svängde ner mot speedwayrondellen som den brukar. Men tänkte att den ändå skulle komma till Grådö eftersom jag hade sagt till busschauffören att jag skulle det. Men jag hoppades för mkt, bussen åkte nån konstig väg så att den kom ut vid Nås, som inte alls var dit jag skulle. Då frågade busschauffören "Sa du att du skulle till Grådö" och jag svarade att ja det skulle jag. Då sa hon att det hade blivit ett litet missförstånd och jag skulle ha åkt med buss nummer 5 som kom efter henne, den brukade tydligen komma först, det visste ju inte jag. Men busschauffören var så snäll att hon skjutsade mej till Grådö ändå så det löste sej iaf ^^ Tack och lov.
Så nu sitter jag här hemma, nyss ätit lite mat som jag så duktigt lagade till, makaroner och falukorv, det mest avancerade någonsin ! Eller nåt xD Och nu ska jag väl ta och orka plugga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar