lördag 22 december 2007

Tröött !!

Jag sitter, återigen, hemma hos Niklas och gör inte så mkt, glor Dexter, det är maraton med det ikväll, det går avsnitt fram till klockan 3 inatt. Men så länge kommer inte jag orka sitta uppe, jag kommer nog gå och lägga mej redan om 45 minuter eller nåt sånt. Är så himla trött, låg i soffan och kollade på Grinchen, klockan var väl kanske en halv 8 eller nåt, blev plötsligt hypertrött och somnade och sov till 9. Förhoppningsvis håller tröttheten i sej så jag kan gå och lägga mej runt 10. Ska trots allt upp vid 4 inatt och köra tidningar som vanligt oxå. Visst jag har ibland bara sovit typ 2-3 timmar innan men känner att jag kan behöva lite mer sömn inatt.
Dagen då. Ellinor hämtade upp mej och vi åkte hem till mamma, jag bytte om och sen tog vi två morötter och gick ut för att fånga hästarna. Paddan kom som vanligt på en gång, Demon däremot var lite skeptisk mot mej även fast jag hade en morot, men han kom fram tillslut så jag kunde få tag i honom. Så tog vi in dom och gjorde iordning pållarna. Fick ut Mats som fick hjälpa oss litegrann när vi skulle hoppa upp, Paddan var som en tidsinställd bomb och ville inte stå still alls, han ville iväg, helst av allt i galopp :P Men det fick han inte. Vi tog en lång skritt tur med dom bara idag, och det var mysigt bara det faktiskt ^^ Lite kallt men härligt änd :)
Sen åkte jag tillbaka till Niklas, och även mamma, Mats och Rasmus var hit, satt och var social med folket som var här och åt några pepparkakor, drack inge glögg för det är inge gott :P Rasmus verkade ha riktigt roligt iaf, han lekte med traktorer och grejer och ville gå upp till övervåningen hela tiden, han sa så fint till mej "får jag gå upp igen, snäälla" och så tittade han lite gulligt på mej xD Men det hjälpte inte, han fick inte gå upp igen för jag orkade inte gå med honom. Sen åkte folket hem och vi satte oss och kollade på Grinchen, ja sen vet ni hur det blev. Jag somnade osv osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar