söndag 10 november 2013

- Awesome weekend!

Har haft en grymt bra helg! :) I fredag så kom Sofie hit med tåg, dock så blev tåget försenat så jag och Niklas åkte till Sala och hämtade henne eftersom hon missade anslutningståget där, eftersom även Linnéa åkte med samma tåg från Västerås så tog vi även med henne och skjutsade hem henne till krylbo på vägen. Så åkte vi vidare till Hedemora där vi skulle käka på En och en halv tillsammans med Mormor, Morfar, Mamma, Mats, Rasmus, Amanda, Samuel, Lisa och Minnah, dom andra var redan där då vi kom lite sent och hade beställt förätter (dom ringde och frågade vad vi ville ha och beställde även till oss), så dom kom ut strax efter att vi kom dit. Så blev det god mat och trevligt sällskap :) När vi åkte därifrån så svängde vi in i stan och släppte av Niklas eftersom han skulle till en kompis på fest och sen åkte jag och Sofie hem till Fors. Vi satt väl lite vid datorerna, kollade lite tv och bara mest tog det lugnt tills Niklas skulle hämtas från stan igen.

På lördagen så gjorde vi inte jättemycket på förmiddagen, men sen till 1 så åkte vi till Hedemora igen, fast den här gången hem till Amanda och från henne så åkte vi sen vidare till Borlänge och kupolen, käkade lite mat där när vi kom fram, eller jag och Sofie åt och Amanda började gå lite i affärer medan hon väntade :P Och sen gick vi runt och kikade lite bara innan vi åkte tillbaka hem till Amanda. Där vi så småningom lagade lite mat igen, fläskfilé, kroketter och pepparsås, blev riktigt gott, och detta följdes sen av två filmer, The illusionist och Kiss, kiss, bang, bang. Målade även naglarna under tiden med nytt nagellack jag köpte i Borlänge, vilket dessutom har blivit min nya favorit! :D

Idag så åkte jag ut till hästarna en vända, medan Sofie stannade kvar här hemma, träffade Nathalie där och vi började med att ta ut Vide på en liten tur med vagnen :) Sen gjorde vi stallet innan Demon och Charlie fick komma ut på en barbacka tur :) Mysigt! Kom hem igen och vi gjorde väl inte så mycket fram till att jag skjutsade Sofie till tåget som gick 16.41. Och nu en vända på kvällningen så var jag och Niklas över till hans föräldrar en vända och fick lite kvällsmat, riktigt mumsigt! Nu ska jag lägga mig framför tv:n en liten stund och sen gå och lägga mig. Upp tidigt imorgon igen nu ^^.

Lite bilder från helgen, har du instagram har du antagligen redan sett dom men skit samma :P Haha.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar