måndag 4 november 2013

- Promenader vecka 6

Nu när jag skaffat mig en crosstrainer så skippar jag promenadschemat jag satt upp, det gick ändå sisådär med det hela, ibland gick det bra ibland mindre bra, och så kan det ju vara. Tänkte först att jag skulle fortsätta med det men använda mig av crosstrainern istället, men efter att jag körde 15 min på den igår så kände jag att jag nog inte fixar dom längre passen på den, inte än i alla fall :P Så tänker istället köra typ varannan dag eller något sånt, men åtminstone 3 dagar i veckan, på crosstrainern och öka med 5 minuter varje gång, så nästa gång blir det alltså 20 min. Så tänker jag köra så tills jag fixar 1 timme på den utan alltför stor ansträngning, kanske stannar på 30 minuter när jag nått dit och jobbar upp konditionen lite där innan jag ökar vidare också, vi får se hur det känns helt enkelt, men så ser det ut på träningsfronten för mig då. Och så har jag ju såklart ridningen fortfarande, och det är ju ändå inget som hindrar att jag drar med mig Niklas ut på någon promenad lite då och då även fast jag kör på crosstrainern :D

Måndag: 25 min intervall - värm upp 5 min, gå raskt 10 min, gå lugnt 5min, gå raskt 5 min, gå lugnt 8 min, gå raskt 8 min, varva ner 2 min.
Tisdag: Aktiv vila.
Onsdag: 15 min rask promenad på lunchen, alternativt kvällen.
Torsdag: 15 min rask promenad på lunchen, alternativt kvällen.
Fredag: Aktiv vila.
Lördag: 30-60 min långpromenad i pratvänligt tempo.
Söndag: Aktiv vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar