måndag 4 november 2013

- Dag 35: Hit vill jag åka innan jag dör

Det finns flera ställen jag vill åka till i mitt liv. Här kommer några stycken.

1. Späckhuggarsafari - Jag har varit iväg och kollat på späckhuggare en gång förut, med Mamma, Mats, Amanda och Samuel. Då var det inte i gummibåt som det är på den här länken, utan en liten större båt. Och det är något som jag verkligen vill göra igen! För det är ett minne för livet!

2. Nya zeeland - Det här är mitt absoluta drömresmål, hit är ett måste att jag någon gång i livet ska åka, så enkelt är det, sen när det blir av det får tiden utvisa. Nya Zeeland är ju verkligen landet för mig, speciellt om det gäller vandringar eller liknande, då dom inte har några giftiga ormar eller spindlar där :D Haha. Har nu setat och kollat en massa olika saker man kan göra och har hittat flera grejer som låter otroligt intressanta, till exempel:
Nya zeeland från norr till söder
Journey through Middle Earth
Milford Track

3. Ranchupplevelse i USA - Detta har varit en dröm jag vet inte hur länge, i flera år! Att åka till USA och bo och vara med i det dagliga livet på en ranch, skulle även kunna tänka mig att åka på en sån här resa och jobba. Skulle vara grymt häftigt! Det här är något som jag verkligen skulle vilja göra, men ett alternativ till detta skulle kunna vara Jultorp Ranch eller Ridresa på Gotland, westernridning

4. Ridresa till Island - Den sista resan jag skulle vilja göra någon gång i mitt liv, det är att åka till Island och uppleva det landet från islandshästryggen, det skulle verkligen vara en riktigt upplevelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar