söndag 3 november 2013

- Let me live that fantasy

Lördag: Åkte ut till hästarna vid 1 och även Nathalie kom dit, Ida var också hemma hos Mamma och Mats så alla dom tre stora hästarna fick motion på banan. Ida red Demon, Nathalie red Charlie och jag red Paddan.

Alla tre hästarna verkade ha en mindre bra dag igår, Demon hade en av sina "pass-dagar" då han är väldigt svår att få upp i trav och han passar istället, men Ida kämpade på och tillslut så fick hon honom att trava åtminstone ett varv :) Charlie verkade lite slö men annars tyckte jag det såg bra ut för Nathalie och honom. Och så Paddan då, haha, han hade en av sina gamla dagar och höll på som en tok, det var spansk skritt lite här och var, kändes en vända som att han tänkte lägga sig ner och när jag då drev honom framåt för att han inte skulle göra det så blev han skitsur på mig och framhovarna lyfte från marken en liten vända. Han kröker på nacken och ser himla snygg ut men han jobbar inte ordentligt hela tiden, så man får lyfta upp honom lite till och från för att han inte ska gå och tugga sig själv på bogen. Jobbade mest skritt men travade även litegrann över några bommar och då skötte han sig fint i alla fall :) Sen skrittade vi av dom runt hagarna istället för inne på banan.  När vi var klara så tog Ida och jag och gjorde iordning Vide för en körtur medan Nathalie började fixa i stallet, så skickade jag iväg Rasmus och Ida med Vide och vagnen och sen hjälpte jag Nathalie att fixa resten i stallet.


Lite senare så åkte jag iväg till Pappa och Ann, där även Tone, Samuel, Lisa och Minnah var. Vi åkte till farmors grav och tände lite ljus. Jag kom tyvärr inte iväg till Folkärna varken lördag eller söndag men lördag kväll tände jag några ljus för Ellinor här hemma <3 Vet inte riktigt varför och det känns hemskt att säga men det tar emot litegrann att åka dit även fast jag vill göra det. Men imorgon tänker jag åka dit i alla fall och tända ett till ljus för min älskade och saknade vän <3


Söndag: Åkte återigen ut till Mamma vid 1 tiden, tyvärr så kunde inte Nathalie komma idag, men vi hade nog ändå inte kunnat göra så mycket idag eftersom dom var ute och jagade någonstans i skogen, visste inte vart, och banan var blötare än igår och därför halkigare. Så jag gjorde stallet och sen så tog jag in Vide i alla fall, borstade av honom och satte på honom tömkörningsgrejerna så gick vi iväg, tömkörde en bit längs vägen, och svängde sen upp på en av åkrarna en bit ifrån gården, där testade jag tömköra på volt litegrann, övergångar skritt-trav och Vide var superduktig! Så gick vi ner på vägen en vända igen, travade även lite på rakt spår där, gick sen runt hagarna och tillbaka hem igen.


När jag kom hem från stallet sen så gjorde jag lite mat, så åt jag och Niklas korvstroganoff och makaroner, mums! Sen blev det en roadtrip för min del, åkte till Fagersta där jag skulle hämta en crosstrainer som jag köpte för 650kr. Kom hem igen och Niklas hjälpte mig bära in den från bilen, så ställde vi den framför tv:n och jag testade den direkt! Körde 15 min medan jag kollade ett avsnitt Private Practice. Så det var min helg det :) Avslutar den framför tv:n innan jag går och lägger mig och tar tag i en ny vecka imorgon!

2 kommentarer:

  1. Låter som en bra helg:)

    SvaraRadera
  2. Var till folkärna igår till olles grav, vi kikade runt och såg ellinors plats. Det var jäätte fint. ★

    SvaraRadera