onsdag 8 april 2015

- Klättring

Har precis kommit hem från stallet, åkte dit tillsammans med Magdalena och vi tog en tur i skogen, hon på Demon och jag på Charlie. Och så red vi till klätterbacken som vi har. Var väldigt länge sen vi red dit så kände att det var dags igen. Blev uppför bara en gång idag och sen när vi var påväg ner längs en annan stig så fick vi ett litet träd ivägen. Jag hoppade av Charlie och ställde mig på trädet för att försöka sänka det så pass att hästarna skulle kunna kliva över det. Jag lyckades få ner det tillräckligt och Charlie gick över. Sen ville inte Demon riktigt för han tyckte fortfarande att det var lite för högt. Så jag satte mig på trädet och höll ut Charlie på sidan av stigen och då tog sig även Magdalena och Demon över. Därifrån så hade jag sen tänkt att vi skulle ha ridit längs där nya vägen ska gå men det var tyvärr alldeles för mycket träd och slit ivägen nu så vi fick ta en annan väg hem istället. Blev väl en tur på ca 40 min kanske och vi nöjde oss med det idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar